Hex: Shards of Fate to sieciowa karcianka MMORPG autorstwa zespołu Cryptozoic Entertainment. Zabawa polega na tworzeniu talii kart, a następnie wykorzystywaniu ich do walki ze sztuczną inteligencją i innymi graczami.


Hex: Shards of Fate to karcianka fantasy wzbogacona elementami MMORPG. Wyprodukowało ją studio Cryptozoic Entertainment, czyli zespół, który ma na koncie liczne udane planszówki oraz wysoko ocenianą stołową karciankę World of Warcraft Trading Card Game.

Akcja gry toczy się w fantastycznym świecie znanym jako Entrath. Dawno temu zamieszkiwały go liczne ludy, toczące między sobą małe wojny, a magia była rzadko spotykanym fenomenem.

Wszystko to uległo zmianie wraz z przybyciem Hexa, czyli olbrzymiego meteorytu złożonego z tajemniczych kryształów. Przebił on planetę na wylot, a utworzone przez niego dziury stały się gigantycznymi wulkanami. Sam Hex ostatecznie został złapany przez pole grawitacyjne i zaczął krążyć jako satelita wokół Entrath. Na powierzchni planety pozostały niezliczone odłamy kryształów, które umożliwiły każdemu posiadaczowi praktykowanie magii. Dzięki tym mocom poszczególne narody rozpoczęły dynamiczny rozwój i ostatecznie musiało dojść między nimi do wielkiej wojny.

W chwili rozpoczęcia gry ludy Entrath podzieliły się na dwie frakcje.

Pierwszą z nich jest Ardent, w skład którego wchodzą ludzie, elfy, orkowie i rasa humanoidalnych kojotów znanych jako Coyotle. Drugą stroną konfliktu jest Underworld - w jego szeregach znajdziemy krasnoludy, martwiaki, agresywne humanoidalne zające Shin’hare oraz gatunek zwany Veneen, który stanowi połączenie orków z pająkami. Wszystkie te informacje są jedynie próbką bogatego świata przygotowanego przez autorów. Hex: Shards of Fate oferuje bardzo rozbudowaną warstwę fabularną - zarówno Entrath, jak i zamieszkujące go narody posiadają własne historie i wierzenia.

Hex: Shards of Fate łączy mechanizmy gier MMORPG i karcianek.

Walka odbywa się w stylu znanym z drugiego z tych gatunków, gracze kolekcjonują zatem własne talie, zawierające m.in. bohaterów, przedmioty i efekty, a następnie wykorzystują je w starciach. Wirtualność kart umożliwia rozwiązania, które nie byłyby możliwe w papierowych grach, takie jak wyposażanie kart w klejnoty zapewniające bonusy, czy korzystanie z mocy przeobrażających bohaterów. Ponadto każda karta gromadzi punkty doświadczenia i awansuje na kolejne poziomy. Wszystko to opakowane zostało w otoczkę MMORPG - rozpoczynając zabawę tworzymy swojego czempiona, wybierając między ośmioma rasami i sześcioma klasami. Potem zwiedzamy świat, przyjmujemy zlecenia, eksplorujemy potężne lochy, bierzemy udział w raidach i gromadzimy złoto oraz ekwipunek. Nie zabrakło również opcji zmierzenia się z innymi graczami oraz możliwości założenia gildii.



Regulamin

Postanowienia ogólne

1. Organizatorem konkursu jest firma GRY-OnLine S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków KRS: Sąd rej. Kraków–Śródmieście XI Wydz. Gos. KRS nr 0000294732, NIP: 677-21-54-611, kapitał akcyjny 700 000 PLN (opłacony w całości).


zobacz cały regulamin konkursu